Kaksplus.fi

27. heinäkuuta 2015

Pikaloma Tampereella

Viime viikonloppu sujui lomailun merkeissä Tampereella. Alunperin aikomuksemme oli mennä siskoni luo yökylään, mutta totesimme ettei neljä aikuista ja kolme lasta millään tavoin ahtaudu yöksi yhden makuuhuoneen asuntoon. Siskoni sitten ehdotti, että varaisimme itsellemme hotellin ja jättäisimme pojat yökyläilemään, joten näin tehtiin!

_DSC0008_1_DSC0012_1

Lähdettiin lauantai-aamuna ajamaan kohti Tamperetta jossa aloitettiin päivä pitämällä ruoka- ja leikkitauko Ikeassa. Sen jälkeen suunnattiin siskoni luo, jossa huomattiin että poikien vaate- ja vaippakassi oli jäänyt kotiin. Ei muuta kuin kiireellä läheisimpään kauppaan hätävara-ostoksille ennen sulkemisaikaa. Tokmannilta löytyi ennakkoluuloistani huolimatta onneksi kaikki tarvittava, jopa sellaisia vaatteita joita voidaan hyvin käyttää myöhemminkin. Kaupasta suunnattiin leikkipuistoon jonka jälkeen me jo Samin kanssa lähdettiinkin kesustaan päin kohti hotelliamme.

_DSC0039_1 _DSC0042_1 _DSC0048_1 IMG_20150725_214432 _DSC0060_1

Alunperin suunniteltiin testaavamme uusi Torni-hotelli, mutta netistä löytyi niin ristiriitaisia mielipiteitä ettei sitten tohdittu laittaa enemmän rahaa mahdolliseen pettymykseen. Hotelliksi valikoitui lopulta Scandic Tampere Station. Muutama mielekkäämpi hotellivaihtoehto karsiutui ollessaan jo täyteen buukattuja, sillä mattimyöhäisenä varasin hotellia vasta torstaina. Scandic Station on muistaakseni ihan uusi hotelli ja oltiin kyllä oikein tyytyväisiä. Meillä oli hieman normaalia tasokkaampi huone, mutta pieni pettymys oli kylpyammeen puuttuminen. Hotellissa vietettyjen öiden kohokohta on minulle yleensä kuumaan kylpyyn pulahtaminen illalla, mutta nyt jouduin tyytymään pelkkään suihkuun.

Ei jaksettu lähteä illalliselle hotellia pidemmäksi, joten ruokapaikkana toimi hotellin yhteydessä sijaitseva Bistro Julienne. Ruoka oli hyvää ja palvelu nopeaa. Illallisen jälkeen lähdettiin katsastamaan Tornin Moro Sky Bar, jossa avartui kauniit näkymät Tampereen ylitse. Sää oli mainio ja baarin hintataso odotettua edullisempi. Itse pidän illanviettopaikoissa tärkeimpänä hyvää tanssilattiaa, mutta tässä baarissa hulppeat näkymät ja hyvä tunnelma oli kyllä keskipisteessä. Saimme seuraksemme Samin serkun, mutta viivyimme vain yksien juomien verran - väsy vei voiton. Nukahdin jo yhdeltätoista. Aamulla menimme rohkeasti aamupalalle pahimpaan ruuhka-aikaan mutta pienen näköinen ravintola veti pitkät jonot hetkessä lyhyiksi eikä istumapaikoistakaan tainnut olla pulaa.

_DSC0065_1 _DSC0089_1 _DSC0103_1 _DSC0138_1 _DSC0147_1

Heti aamiaisen jälkeen kirjauduttiin ulos hotellista ja lähdettiin takaisin siskoni luo. Miehet jäivät Hugon päiväunivahdiksi ja me siskoni kanssa lähdettiin viemään poikia Särkänniemeen. Tarkoituksena oli mennä Koiramäkipuistoon mutta kaatosateen ja poikien toiveiden takia kohde vaihtuikin Delfinaarioksi. Sekä minulla että siskollani oli aika ristiriitaiset ajatukset delfinaariokäynnistä. Delfiinien elinoloista sun muista on puhuttu paljon mediassa ja tavallaan tuntuu väärältä antaa rahansa sellaiselle toiminnalle jota ei koe ihan oikeaksi. Täytyy kyllä sanoa, että kuolleen delfiininpoikasen luuranko esittelyvitriinissä delfinaarion aulassa oli aika hämmentävä, jopa mauton. Tällä kertaa tärkeintä oli kuitenkin järjestää pojille hauska päivä, joten eettiset ja moraaliset mietinnät saavat jäädä toiseen kertaan. Shown jälkeen pojat saivat ottaa kuvia Delfi-delfiinin kanssa, se oli Joelin mielestä parasta koko reissussa!

Särkänniemestä hurautettiin hakemaan Hugo ja iskä ja jatkettiin matkaa kotiin pakkaamaan. Tänään minä ja pojat suuntasimme vaihteeksi nokan kohti Pohjois-Karjalaa ja saavuttiin Kesälahdelle pitkän ajomatkan jälkeen iltapäivällä. Sami joutui siirtämään kesälomaansa kiireellisen työprojektin takia, joten minä ja pojat lomaillaan vanhempieni kanssa. Täällä ollaan torstaihin asti jonka jälkeen päästään kotiin iskän luo.

2 kommenttia:

1. Itse käytän pelkästään Scandicin hotelleita ja usein myös odotan kylpyammeeseen pääsemistä. Parilla kerralla olemme kuitenkin saaneet huoneen, jossa ammetta ei ole. Kun olen käynyt asiasta kysymässä, niin olemme saaneet vaihtaa huoneeseen, jossa on kylpyamme...

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin kyllä kävisinkö kysymässä huoneen vaihtoa mutta en sitten enää jaksanut kun oltiin jo asettauduttu siihen huoneeseen :)