Kaksplus.fi

10. kesäkuuta 2013

Miniloma Tampereella

Lähdettiin eilen aamupäivällä ajelemaan Tamperelle päin, suunnitelmissa viettää lyhyt hotelliloma sekä siskoni ja hänen poikaystävänsä tupaantuliaisia. Matka sujui hyvin ja pojat nukkuivat lähes perille asti. Hotelliin tullessamme huomattiin, että varauksen mukainen huone oli väärä, eli saatiin pienempi huone kuin meidän olisi pitänyt saada. Pienen säätelyn ja tuumailun jälkeen meille järjestyi kuitenkin isompi huone. Palvelu asian suhteen ei ollut parasta mahdollista, mutta riittänee että loppupeleissä huoneenvaihto onnistui. Olisi ollut aivan mahdotonta oleskella noin pienessä huoneessa, ja se olisi tarkoittanut että olisimme Samin kanssa joutuneet itsekin alkaa nukkumaan heti yhdeksän jälkeen jotta pojat saisivat nukuttua, tai sitten olisimme joutuneet oleskella kylpyhuoneessa. Isommassa huoneessa oli erikseen oleskelutila ja makuuhuone, se oli avara ja tilava. Pojilla oli tilaa juoksennella ja leikkiä ja saivat nukkumarauhan, ja me pystyimme Samin kanssa valvomaan myöhemmin häiritsemättä poikia.

kollaasi4

kollaasi1
Vasemmassa yläkulmassa ensimmäinen huone, oikeassa kulmassa isomman huoneen makuuhuone ja alhaalla oleskelutila

Kun huonesotku oli selvitetty lähdettiin siskoni ja hänen poikaystävänsä luokse viemään pojat. Heillä oli tarkoituksena lähteä Särkänniemen Koiramäkipuistoon, mutta riistohintaisten ja todella typerästi järjestettyjen lippujen takia jättivät menemättä. Ensin maksetaan 10€/hlö että pääsee sisään koko alueelle, alle 100cm pituiset lapset maksavat 5€/kpl, mutta jotta aikuiset pääsevät mukaan, joutuvat he ostamaan rannekkeet koko huvipuistoon, eli noin 40€/hlö. Erillisiä lippuja ei ole mahdollista ostaa, esim. pelkästään Koiramäkipuistoon tai Delfinaarioon tmv, vaan kaikki kuuluu samaan lippuun. Kukaan hullukaan ei maksaisi 130€ jotta kaksi pientä lasta pääsisivät katsomaan eläimiä. Todella typerää, ettei pääse erikseen vain yhteen valittuun kohteeseen. Ja kun pitää vielä maksaa siitä, että pääsee koko alueelle sisään. Särkänniemen sijasta he lähtivät jollekin maksuttomalle kotieläintilalle. Siellä pojat pääsivät katselemaan vuohia, lehmiä, traktoreita ja muita eläimiä. Pojilla oli ollut todella hauskaa.

_DSC0422muok

_DSC0399muok

_DSC0397muok

Jätettyämme pojat autoineen siskolleni, hypättiin Samin kanssa bussiin joka vei meidät keskustaan. Meillä ei ollut mitään kummempaa suunnitelmaa illalle, mutta nälkä vaivasi joten menimme melkeinpä ensimmäiseen vastaantulevaan ravintolaan. Käytiin siis meksikolaisessa Pancho Villassa syömässä, ja ruoka oli todella hyvää! Sami söi chorizoburgerin ranskalaisilla ja minä söin lehtipihvin ranskalaisilla ja grillatuilla vihanneksilla. Nautittiin hämärän vihtyisässä ravintolasta, maukkaasta ruoasta ja toistemme seurasta. Syötyämme lähdimme harhailemaan kaupungille, eli käveltiin ilman suunnitelmia pitkin katuja katsellen ihmisiä ja nauttien aurinkoisesta illasta. Käytiin terassilla juomassa lonkero ja siideri, ja jatkettiin kävelemistä. Pyörähdettiin joenrannassa, jossa oli paljon ihmisiä Sauna Open Air-festareiden ulkopuolella. Kuunneltiin pauhaavaa musiikkia ja paistateltiin auringossa. Toisin sanoen, ei tehty oikeastaan mitään, nautimme vain kiireettömästä ja stressittömästä haahuilusta kaupungilla kahdestaan. Ihana ilta!

kollaasi3
Pancho Villan mahtavat ruoat. Mun grillatut vihannekset olivat pihvin alla piilossa.

_DSC0455muok

korut/Snö Of Sweden
ballerinat/Pariisista
laukku/Longchamp
(ja aivan mahtava juurikasvu, pitäisi varmaan värjätä hiukset taas)

Yhdeksän aikaan tultiin takaisin hotellille, syötettiin pojille iltapalat ja laitettiin heidät nukkumaan. Sen jälkeen käytiin Samin kanssa kylvyssä ja katseltiin leffaa. Aika pian alettiin itsekin nukkumaan, pitkän päivän jälkeen. Aamulla heräsin Joelin kanssa normaalia paljon aikaisemmin, puoli kahdeksan aikoihin, joten otin hänet meidän sänkyyn lukemaan kirjoja Samin ja Alexin jatkaessa uniaan. Kahdeksan jälkeen pistin Joelin kylpemään ja aloin itse valmistautumaan aamupalalle. Aika pian sen jälkeen Alex ja Samikin heräsivät, joten Alex pääsi Joelin seuraksi kylpyyn. Pojat nauttivat, nauroivat ja läiskyttelivät vettä toistensa päälle. Puoli kymmeneltä lähdettiin aamiaiselle. Syötyämme kunnolla lähdimme huoneelle pakkaamaan jonka jälkeen suuntasimme siskoni ja hänen poikaystävänsä luokse.

_DSC0494muok

kollaasi2

Lähdettiin tupareihin ajoissa, jotta pojat saisivat rauhassa syödä lounasta ja pääsisivät päiväunille. Alex kuitenkin nukahti autoo, vaikka matka oli vain 10 minuutin pituinen. Ajateltiin sitten yrittää pitää poikia hereillä jotta he nukkuisivat vasta autossa kotimatkalla. Sillä lailla ei myöskään tarvittu sulkea parveketta vierailta jotta pojat olisivat saaneet nukkua rauhassa. Tupaantuliaisissa oli tarjolla hyvää ruokaa; pastasalaattia, patonkia ja tuorejuustoa, hedelmiä, boolia, sitrusmoussekakkua, tuulihattuja ja kahvia. Tarjoilut maistuivat oikein hyviltä ja seura oli mukavaa. Hauskaa, että niinkin moni pääsi paikalle, vaikka kukaan pariskunnan sukulaisista eivät asu kovin lähellä. Pojat olivat pirteinä koko juhlien ajan, kunnes neljän aikoihin lähdettiin ajelemaan kotiinpäin. Pojat nukkuivat koko matkan, ja heräsivät sopivasti illalliselle kun tultiin kuudelta kotiin.

_DSC0526muok

_DSC0528muok

kollaasi5

_DSC0529muok

_DSC0665muok

kollaasi6

_DSC0671muok

Ehdittiin vielä pari tuntia ulkoilla naapureiden kanssa, keinumaan, leikkimään hiekkalaatikolla, laskemaan liukumäessä ja viettämään aikaa. Joel pääsi myös kavereiden kanssa naapureiden uima-altaaseen. Ilta meni mukavasti rentoutuen, lukuunottamatta sitä, että huomasimme jääkaapin menneen rikki. Isäni toi meille matka-jääkaapin käyttöön ja tänään toivottavasti saadaan korjaaja käymään, ja selvitettyä kuinka nopeasti mahdollinen uusi jääkaappi saadaan kotiin, ellei tuota korjata. Loppuun vielä asukuvat sunnuntailta.

_DSC0572muok

_DSC0557muok
mekko/Nelly.com
neuletakki/H&M
kaulakoru/Snö Of Sweden

Tänään illemmalla tehdään ystäväni Petran kanssa jotain hyvää ruokaa ja katsotaan Twilightin (oletettavasti yhtä surkea kuin edellisetkin) viimeinen osa, pakkohan se on nähdä kun nyt ollaan kaikki muutkin osat katsottu tässä lähiaikoina. Tiistaina Samin sisko tulee hakemaan Joelin yökylään, sillä keskiviikkona he suuntaavat 4 naista + Joel porukalla Muumimaailmaan. Oikein hyvää viikkoa kaikille!

14 kommenttia:

1. ihana postaus :))) tosi paljon asiaa ja ihania kuvia =) tämmösiä lisää!

Vastaukset
    1. Voi kuinka mukava kommentti! Kiva että tykkäsit! :)

2. Hups! Ja glömde att skicka fotona! ja gör de senare :D

3. Vastaukset
    1. Niin on! Vaikka ensin olin siitä hieman epäluuloinen :D

Poista
  4. jee kiva, että sustakin on enemmän kuvia täällä:)

Vastaukset
    1. Heheh, täytyy varmaan useammin näyttää omaa naamaa täällä, kun sitä kysellään paljon :D

Poista
  5. aivan ihana postaus!! teidän reissu vaikutti kyllä oikein onnistuneelta ja ihanalta (huonejuttua lukuunottamatta). ihanaa että ootte saanu viettää laatuaikaa samin kanssa, se on arvokasta! :) sä oot niiin kaunis ja toi oranssi mekko on täydellinen!! :o

Vastaukset
    1. Voi kuinka kiva että pidit siitä! Kahdenkeskeinen aika on kyllä ihanaa, mutta silti on aina yhtä mukavaa saada lapset takaisin :D Kiitos paljon, ihanasti sanottu<3

Poista
  6. eksyin just lukee sun blogia ja vaikuttaa tosi kivalta, jään siis seurailee :) ja sitku oon vähän pirteempi ni luen noita vanhoja postauksia enemmän ! :) ihana reissu ollu teillä :)

Vastaukset
    1. Voi oikein hauskaa että pidät blogistani! :) Tervetuloa seuraamaan!

Poista
  7. Hirmu ihana postaus, ja kuulosti mukavalta teidän reissu tänne Nääsvilleen :) Hassua, kun itse asuu täällä ja miettii ettei täällä ole koskaan mitään tekemistä tai nähtävää tai koettavaa, mutta te saatte täällä paljonkin keksittyä kaikkea pientä kivaa :p
    Toi särkänniemen koiramäki on kyllä suoraan sanottuna ihan hanurista, siitä on tosi paljon lehtien yleisönosastoillakin valitettu, että kuinka se voi olla niiiin kallis! Toivotaan että ens vuodeks miettisivät hinnottelut uudestaan. Vaikka särkänniemi kyllä kallistuu joka vuosi, ranneke maksaa joka vuosi 2e enemmän kuin viime vuonna, muistan ne ajat kun sinne pääsi n.20eurolla... :(
    Olitte vissiin rosendahlin hotellista, jos yhtään osaan oikein muistan miltä siellä näytti? :)
    ainiin ja ps, pakko päästä pätemään, se on koskenranta eikä joenranta ;) :D

Vastaukset
    1. Oli oikein mukavaa kyllä :) Haha, eikö se ylensä olekin niin, että oma kotikaupunki tuntuu tylsältä, koska kaikki on jo niin tuttua ja vanhaa :D

Minusta omituisinta on tosiaan, ettei lippuja saa erikseen ostettua eri alueille Särkänniemessä. Toivotaan että siihen tulee muutos jos moni on ollut tyytymättömiä nykyiseen lipunmyyntitapaan. :)

Rosendahlissa oltiin kyllä :) Hahah, kiitti oikaisusta, olisihan mun pitänyt tietää, että se on koski :DD